Grupa I – Skrzaty

Grupa I 

                                *******************************************************************

Adres mailowy grupy SKRZATKÓW:

Tu podaj tekst alternatywnynauczyciele.p78.wawa@gmail.com

******************************************************************

JĘZYK ANGIELSKI 

od 7.09 zaczyna pani Emilka od zmiany popołudniowej
 
PONIEDZIAŁEK I ŚRODA
od 14.15 do 15.15
 
od 14.09 zaczyna rano
 
PONIEDZIAŁEK   I ŚRODA
od 8.50 do 9.15
 *********************************************************************************
RYTMIKA 
WTOREK – od 11.15 do 11.40
CZWARTEK – od 8.50 do 9.15

     *******************************************************************************

Szanowni Rodzice
Proszę o zapoznanie się procedurami, oraz podpisanie oświadczeń, które znajdują się na stronie  przedszkola:
– Procedura o organizacji pracy przedszkola w epidemii od 1 września
– Oświadczenie o zapoznaniu się z procedurą
– Oświadczenia rodziców – ankieta od 01.09.2020r

*********************************************************************************

Listopad 

Tematy kompleksowe:

1. Projekt badawczy „Parasol”
2. Deszcz, jesienny deszcz
3. Coraz chłodniej – przygotowujemy się do zimy (ludzie, zwierzęta)

Skrzaty:

– będą obserwować zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią 
– poznają budowę parasola,
– będą liczyć parasolki, 
– poznają kolor niebieski i biały,
– nauczą się piosenki: -„Pada deszczyk-„Pada deszczyk: kap, kap, kap
– wysłuchają opowiadania nt. -„Spacer po deszczu,
– będą podawać cechy jesiennej pogody,
– wysłuchają wiersz D. Gellner -„Deszczowe podróże,
– będą malować farbami  tęczowe parasolki,
– będą układać krople: duża, mała,
– będą klasyfikować ubrania na zimne i ciepłe dni
– zrozumieją potrzebę wkładania ciepłych ubrań, gdy jest zimno,
– będą nazywać poszczególne części garderoby,
– będą przeliczać elementy na obrazku,
– będą odszukiwać takie same obrazki i łączyć je w pary,
– wysłuchają wiersz U. Piotrkowskiej O zimowych śpiochach
– poszerzą swoją wiedzę przyrodniczą na temat zimowych mieszkań zwierząt (niedźwiedź, jeż, lis),
– przyporządkują zwierzęta do ich domów,
– wysłuchają wiersz I. Salach – Kto pamięta?,
– będą rozpoznawać  dźwięki i dopasowywać je do odgłosów zwierząt,
– wykonają gawrę dla niedźwiedzia,
– zdobędą wiedzę na temat wiewiórki (wygląd, wielkość, gdzie mieszka,
czym się odżywia, kiedy robi zapasy, co i gdzie przechowuje),
– będzie określać wygląd i kształt orzecha,
– będą porównywać: orzech laskowy, orzech włoski,
– będą naśladowywać sposób poruszania się wiewiórki  oraz innych zwierząt,

– będą wykonywały ćwiczenia rozwijające sprawność narządów artykulacyjnych

**********************************************************

Edukacja matematyczna E. Gruszczyk-Kolczyńskiej:- wykonają sygnalizator świetlny

  1. Poznawanie schematu ciała
  • Jak wygląda kot? Oglądanie i poznawanie
  • Jak wyglądają ptaki? Obserwowanie i rozmawianie o nich
  • Jak wyglądają owady? Obserwowanie i rozmawianie o nich
  • Jak wygląda ryba? Obserwacje i rozmowy
  1. Konstruowanie wizerunków ludzi i zwierząt. Dopasowywanie części i składanie w sensowną całość
  • Co do czego pasuje? Sylwetki dzieci
  • Sylwetka dużego i małego misia
  • Sylwetki zwierzaków: psa i kota
  • Absurdy: miś i dzieci
  • Absurdy: kot i pies

***********************************************************

Przygotowanie do nauki pisania i czytania

– wypowiadanie się na temat treści oglądanych obrazków (dziecko wymienia osoby i przedmioty; odpowiada na pytania nauczyciela dotyczące treści obrazków)
– odgadywanie, który spośród 3 prezentowanych przedmiotów lub obrazków schowano
– odtwarzanie zbudowanych z klocków prostych układów
– wykonywanie czynności manipulacyjnych (dziecko rozdziera papier na duże kawałki, tworzy kule z papieru, toczy z plasteliny wałeczek)
– określanie kierunku skąd dochodzi dźwięk
– słuchanie krótkich opowiadań i wierszy o treści bliskiej dzieciom- rozumie treść słuchanego tekstu
– słuchanie krótkich inscenizowanych przez nauczyciela opowiadań i wierszy ilustrowanych np. obrazem, pacynką, kukiełką (dziecko odpowiada na proste pytania dotyczące wysłuchanego utworu dzieli się wrażeniami na temat wysłuchanego utworu)
– samodzielne oglądanie książek (dziecko wypowiada się na temat ilustracji nazywając przedmioty i wskazując szczegóły; próbuje nazywać czynności wykonywane przez postacie na ilustracji)

 ***********************************************************

Wydarzenia z życia grupy:

10.11- Obchody Święta Niepodległości
19.11- Pasowanie na Przedszkolaka (- przeniesione na wiosnę)
20.11- Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
25.11- Dzień Pluszowego Misia

 

Piosenki:

Pada deszczyk

Pada deszczyk, pada deszczyk,
Wieje, wieje wiatr.
Pada deszczyk, pada deszczyk,
Wieje, wieje wiatr.
Błyskawica – grzmot!. Błyskawica – grzmot!
A na niebie kolorowa tęcza.
Błyskawica – grzmot!. Błyskawica – grzmot!
A na niebie kolorowa tęcza.

 

Deszczowe krople

Deszczyk kapie: kap, kap, kap, kap
łap kropelki w rączki:  łap, łap, 
łap kropelki, łap deszczowe.
Bo już kapią krople nowe:
kap, kap, kap, kap, kap, kap

 

Pada deszczyk: kap, kap, kap

Wielkie chmury nadciągają,
nasze słońce przeganiają.
A my nie smucimy się,
w deszczu też bawimy się.

Ref: Pada deszczyk: kap, kap, kap
Chlapiesz ty i chlapie ja.
Bo kalosze ważna sprawa,
parasolka to podstawa

Pada deszczyk: kap, kap, kap
Chlapiesz ty i chlapie ja.
Didżej Minki dla was gra
każdy tańczy raz i dwa
i ło, ło, ło, ło

i ło, ło, ło, ło.

My kalosze zakładamy
i na spacer już śmigamy.
Parasolki wyciągamy
i do tańca zapraszamy.

Ref: Pada deszczyk: kap, kap, kap
Chlapiesz ty i chlapie ja.
Bo kalosze ważna sprawa,
parasolka to podstawa

Pada deszczyk: kap, kap, kap
Chlapiesz ty i chlapie ja.
Didżej Minki dla was gra
każdy tańczy raz i dwa
i ło, ło, ło, ło

i ło, ło, ło, ło.

 

Jada jadą misie

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
A misiowa jak może, prędko szuka w komorze,
Plaster miodu wynosi, pięknie gości swych prosi.

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Zjadły misie plastrów sześć
I wołają: „jeszcze jeść!”

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.

Wiersze:

  • Aktualności

  • Skontaktuj się z nami