Grupa I – Skrzaty

 

 

Przedszkole nr 70 "Stokrotka" - ZAJĘCIA ADAPTACYJNE

Grupa I – Skrzaty

Tu podaj tekst alternatywny

 

 

 

 

INFORMACJA DLA RODZICÓW

NOWOPRZYJĘTYCH DZIECI

3-latków

PRZED PAŃSTWA DZIECKIEM STOI NOWY, BARDZO WAŻNY ROZDZIAŁ W ŻYCIU, JUŻ LADA MOMENT ZACZNIE SPĘDZAĆ SPORĄ CZĘŚĆ DNIA W ZUPEŁNIE NOWYM OTOCZENIU. DLATEGO BARDZO WAŻNYM ELEMENTEM DLA CAŁEJ RODZINY JEST PROCES ADAPTACJI

 

W pierwszych tygodniach adaptacji rola rodziców jest ogromna – to od ich postępowania, nastawienia i rozsądku zależy to, jak przebiegnie cały proces. Zapamiętaj zatem kilka ważnych zasad i dowiedz się, jakich błędów powinniście unikać.

10 ZASAD DO DOBREJ ADAPTACJI DZIECKA W PRZEDSZKOLU

  1. Zapoznaj dziecko z placówką, zanim zacznie do niej uczęszczać.
  2. Stopniowo wydłużaj czas pobytu dziecka w placówce.
  3. Pozwól dziecku przynosić do placówki ulubioną zabawkę.
  4. Informuj dziecko, kiedy po nie wrócisz.
  5. Buduj pozytywne wrażenie o placówce.
  6. Zachowuj się pewnie.
  7. Poproś rodzinę (babcię, dziadka, każdą inną dorosłą osobę) o pomoc.
  8. Nie przeciągaj pożegnań.
  9. Rozmawiaj z personelem.

 

UNIKAJ BŁĘDÓW!

Niektóre twoje zachowania, choć intuicyjne i wynikające z dobrej woli, mogą zaburzyć proces adaptacji albo nawet zniszczyć to, co udało się osiągnąć do tej pory. Oto, czego nie powinnaś robić:

  • Nie płacz
  • Nie znikaj bez pożegnania
  • Nie ulegaj, gdy dziecko płacze
  • Nie nagradzaj i nie przekupuj
  • Nie zaglądaj do sali po pożegnaniu
  • Nie kłam
  • Nie zawstydzaj i nie porównuj

Jeśli tylko będziecie trzymać się tych reguł, proces adaptacji nie powinien trwać dłużej, niż kilka tygodni. I potem jedyne, co zobaczycie, to radosne dziecko, które szybko daje buziaka, bo koniecznie musi już biec do swoich kolegów.

 

CO MOŻNA DLA DZIECKA ZROBIĆ, ABY UŁATWIĆ PROCES ADAPTACJI?

  • Otoczyć je spokojem i miłością
  • Ćwiczyć samodzielność dziecka w domu
  • Dbać o rozwój ruchowy
  • Wyleczyć dziecko do końca, gdy jest chore
  • Nie przeładowywać dziecka zajęciami dodatkowymi

 

CO MOŻE ULEC ZMIANIE W PIERWSZYCH DNIACH, TYGODNIACH PRZEDSZKOLA?

  • Sposób prowadzenia rozmowy dziecka z rodzicem
  • Zmiana nawyków w zakresie zabawy i odpoczynku
  • Dziecko może sprawdzać konsekwencję rodzica w utrzymaniu decyzji o uczęszczaniu do przedszkola
  • Zmiana w zakresie samoobsługi w domu
    Dziecko może bardzo dobitnie zgłaszać protest przeciwko chodzeniu do przedszkola

Powodów może być wiele, a trzylatek może nie być w stanie nazwać ich po imieniu. Warto spytać nauczyciela, lub inna osobę, co takiego rzeczywiście się wydarzyło, czy dziecko popadło z kimś w konflikt, czy nie wystraszyło się czegoś lub kogoś, czy nie miało problemów zdrowotnych oraz jak zachowywało się na „leżakowaniu”.

Pamiętajmy przede wszystkim o tym, że jesteśmy dla dziecka jako rodzice najważniejsi na świecie. To, jak my – dorośli podejdziemy do procesu adaptacji dziecka w przedszkolu, będzie miało ogromny wpływ na jego komfort psychiczny i poczucie bezpieczeństwa w tej nowej sytuacji. A im mniej stresu w nas, tym więcej radosnych przeżyć do zauważenia.

 

 INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Dzieci ubieramy wygodnie, w rzeczy nie krępujące ruchów i umożliwiające swobodna zabawę i poruszanie się,

Przygotowujemy dodatkowy komplet ubrań na zmianę w podpisanym worku (majteczki, rajstopy, skarpetki, bluzkę z długim i krótkim rękawem)

Przynosimy obuwie zmienne wsuwane lub na rzepy. Prosimy o obuwie na zewnątrz bez skomplikowanych zapięć – PODPISANE

Dzieci z grupy I przynoszą podpisaną piżamkę  i pościel (poszewka na koc o wymiarach 160 x 200)

Chustki higieniczne (duża paczka i mokre chusteczki – biodegradowalne)

W pierwszym dniu przedszkola dziecko otrzymuje własne miejsce w szatni. Zostaje ono podpisane w umowny sposób – znaczkiem, imieniem. Warto wytłumaczyć dziecku, że powinno pilnować swoich rzeczy, pokazać, która jest jego szafka, jakie dostało kapcie, buty, ubrania rezerwowe,

  • Spóźnienia i nieobecności zgłaszane powinny być dzień wcześniej nauczycielce lub telefonicznie do godziny 8.30
  • Dzieci przyprowadzane są i odbierane przez rodziców lub upoważnione osoby
  • Rodzice czekają aż dziecko wejdzie do sali samo lub zostanie odprowadzone przez pracownika przedszkola – woźną
  • Odbieranie dzieci odbywa się poprzez poproszenie dziecka przez woźną lub dyżurnego
  • Proszę pamiętać o zamykaniu drzwi i furtki.

 

 

 

  • Aktualności

  • Skontaktuj się z nami