Grupa III – Wiewiórki

 Szanowni Rodzice,

W zaistniałej sytuacji jest to jedyna możliwość jaką mamy, liczymy na waszą pomoc i mamy nadzieje, że będzie to jakaś namiastka przedszkola w waszych domach. 

Kiedy się spotkamy w przedszkolu, prosimy aby dzieci przyniosły swoje prace plastyczne i karty pracy. 
Zrobimy wystawę tych prac, wykonanych z rodzicami w domu.

Jeśli to możliwe dla państwa to chciałybyśmy zrobić galerię zdjęć w naszej grupie na stronie internetowej więc możecie państwo przesyłać zdjęcia jak dzieci wykonują ćwiczenia w domu 

Prosimy chętnych rodziców do robili zdjęcia podczas wspólnych zabaw i działań z dziećmi w domu. Zdjęcia te możecie Państwo przesyłać pod adres grupowy z którego wysyłamy do Państwa maile.  Wysłane zdjęcia chciałybyśmy umieścić w galerii naszej grupy a po powrocie  wspólnie z dziećmi obejrzymy je w przedszkolu.

Bardzo dziękujemy i liczymy na owocną współpracę.


Temat kompleksowy : Wiosna w  ogrodzie

30.03 – poniedziałek 

„Ogrodnik”  – słuchanie inscenizacji Doroty Gellner. Poznanie osoby pracującej w ogrodzie.

Ogrodnik :

Chodzę tu i tam z konewką.

Rośnij…..Rośnij, moje drzewko!

A krzak róży? Gdzie krzak róży?

Na wycieczce czy w podróży?

Krzak róży:

Jestem. Jestem tu, przy ścieżce!

Tylko rosnąć mi się nie chce!

Ogrodnik:

Co ty mówisz? Co ty pleciesz?

Wiosną wszystko rośnie przecież!

Teraz sprawdzę moje grządki.

Co to znów za nieporządki?

Co fasolka taka mała ?

Krzak róży:

No, bo czegoś nie dostała!

Ogrodnik:

Patrz! Rozciągam grube sznury !

Prędko wspinaj się do góry!

Raz jest deszczyk, raz słoneczko.

Rośnij, rośnij marcheweczko.

Ty, pietruszko rośnij też!

Z marcheweczki przykład bierz.

Drzewko:

Chodzi, chodzi po ogrodzie

pan ogrodnik – jak czarodziej .

Marcheweczka:

Spojrzy w prawo, spojrzy w lewo …

Pietruszka:

Zacałuje krzak i drzewo!

Razem:

Już w słońcu i już w cieniu

rośnie każdy.

Krzak róży:

Nawet leniucha!!!

Razem:

Oj, tak, tak! Nawet leniuch!

 

ROZMOWA KIEROWANA PYTANIAMI:

– O kim był ten tekst ?

– Z czym chodził po ogrodzie?

– Jakiego krzaka szukał?

– Jakie warzywa rosły na jego grządkach?

– Co pomagało roślinkom rosnąć?

 

(Prosimy pochwalić dziecko za uważne słuchanie, a jeśli źle odpowie na pytanie, to prosimy
o sprostowanie odpowiedzi.)

Zabawa orientacyjno – porządkowa

„Słoneczne promyk i deszczowe kropelki”

Dziecko trzyma w dłoniach 2  kolorowe chusteczki lub 2 przedmioty koloru żółtego i niebieskiego.

Rodzic kleszcze w ręce, a dziecko: biega, skacze, maszeruje.

( Możemy grać rytmicznie na 2 łyżwach stołowych )

Na sygnał „słoneczne promyki”

dziecko podnosi rączkę z kolorem żółtym.

Na sygnał deszczowe kropelki podnosi rączkę z kolorem niebieskim.

 

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych ” Prace w ogrodzie ”

Dziecko naśladuje czynności wykonywane w ogrodzie: przekopywanie i grabienie – wykonują skłony i skręty tułowia.

 

Ćwiczenia tułowia ” Wysiewanie nasion”

Dziecko chodzi swobodnie w różnych kierunkach na sygnał Klaśnięcie w dłonie

– przykuca i naśladuje sypanie ziarenka do ziemi .

Zabawa z elementem czworakowania ” Pieski pilnują ogrodu ”

Dziecko chodzi na czworakach i rozgląda się dookoła

W prawo, w lewo .

Dziecko maszeruje podnosząc wysoko kolana.

 

Wszystkie ćwiczenia wykonujemy w sposób bezpieczny w obecności Rodzica i w miarę swoich możliwości.

 

  1. 02 – wtorek 

„Piosenka o wiośnie”- odsłuchanie z piosenką.

Piosenka dostarczy dziecku radość i pokaże piękno naszej pory roku; wiosny

Tekst piosenki

Nadeszła w końcu ta pora radosna.

Już wiosna, już wiosna, już wiosna.

Nadeszła w końcu pora wielkanocna.

Już wiosna, już wiosna, już wiosna.

 

Do ciebie szliśmy wiosno,

przez okrągły roczek.

Przez dni króciutkie zimą

i bardzo długie noce.

 

Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=hHvqucAAN28

 

Dzięki słowom piosenki można dziecku pokazać niejedną ciekawostkę np:

– 21 marca to Dzień Wiosny .

– Zbliża się Wielkanoc

– Są dłuższe dni i mamy więcej czasu .

– Wiosną przyroda budzi się do życia.

 

Rysowanie lub malowanie .

„Uśmiechnięte słoneczko”

 

Nasze słoneczko jest piękne bo się do nas uśmiecha i wnosi radość do naszego domku.

Możemy wyciąć lub w całości umieścić w naszym pokoju.

Jeśli ktoś chce może też narysować radosną biedronkę.

 

  1. 04 środa 

Rozwiązywanie zagadek Joanny Wasilewskiej( grabie, konewka, taczka)

Ewy Stadtmuller  (łopatka ).

  1. Choć nie gryzą, zęby mają,

Ziemię w ogródku wygładzają”

( grabie )

2.Mały prysznic w ogrodzie

Dla roślinki i drzewka.

Wiesz na pewno, to …… ( konewka )

  1. Tym dziwnym pojazdem na jednym kole

Wozi ogrodnik narzędzia na pole . ( taczka )

 

4.Ta mała na plaży

babki oklepuje,

ta większa w ogrodzie

najlepiej się czuje .

Nie lubi być sama,

więc przyjaźnie zera

w kierunku konewki,

grabek i wiaderka.  ( łopatka)

 

Karty pracy :

Kolorowanie obrazków:

ŁOPATKA, TACZKA, KONEWKA, GRABIE.

 

Zabawa ze śpiewem

 

Stoi różyczka w czerwonym wieńcu ,

my się kłaniamy jako książęciu.

Ty różyczko, dobrze wiesz,

dobrze wiesz, dobrze wiesz,

kogo kochasz tego bierz, tego bierz.

 

04 – czwartek 

Porównywanie wielkości przedmiotów :

  • równy, wyższy, najwyższy,
  • mały, mniejszy, najmniejszy,
  • duży, większy, największy

Ustawiamy zabawki kolejno ;

miś, lala, pajacyk, piesek, kotek itd.

Porównujemy wielkości i mówimy pokazując na zabawkę :

Duży, większy, największy,

Dziecko powtarza za nami .

Ustawiamy zabawki inaczej i tez określamy.

ich wielkość przez porównanie:

Mały, mniejszy, najmniejszy

Dziecko powtarza za nami .

Ustawiamy zabawki inaczej i tez określamy

Równy,  wyższy, najwyższy.

Dziecko powtarza za nami .

Zadajemy pytania .

Kto jest największy?

Kto jest najmniejszy ?

 

Cieszymy się z osiągnięć dzieci

 

Wołamy, swoich domowników.

To nie gimnastyka.

Porównujemy swój wzrost z innymi .

Kto jest największy?

A może Tata?

A może Mama?

A może brat ?

A może siostra?

 

To świetna zabawa Rodzinna .

Milutkiego dnia

Możemy razem troszkę poćwiczyć np.

Pajacyki a nasze dzieci to potrafią bo uczyły się w przedszkolu .

  1. 03 – piątek

Zakładamy ogródek w domu

Możemy posadzić cebulkę do wody, możemy posadzić cebulkę w ziemię do doniczek.

Możemy włożyć fasolki do wody albo w ziemię do skrzyneczki.

Jeśli mamy rzeżuchę to wysiejmy ją.

Rzeżucha to źródło witamin dlatego warto ją siać.

A może macie Drodzy Rodzice kwiatki do posadzenia albo inne roślinki?

Są!!!

Wspaniale,  już będzie ogródek wiosenny .

Pokażmy Naszym Dzieciom że przyroda odgrywa bardzo ważną rolę w naszym życiu.


Propozycje zabaw od Pani Emilki prowadzącej język angielski:

01.-03.04.2020 r.

Filmik

Rozpoczynamy aktywności od filmiku przypominającego nazwy pory roku w języku angielskim. Ustalamy obecną porę roku.

*Link: https://www.youtube.com/watch?v=DR3iCoD4fTY

 

Słownictwo – wiosenny ogródek

 

Odtwarzamy filmik podczas którego dzieci zapoznają się ze słownictwem związanym z wiosną, w tym również z wiosennym ogródkiem.

*Link: https://www.youtube.com/watch?v=ZEb1GsqxhZc&feature=emb_title

 

Następnie odtwarzamy fragment filmiku (od 2:24min do 3:23min).

Zwracamy uwagę na pojawiające się wyrazy: garden, planting seeds, watering seeds.

 

Następnie pokazujemy dziecku obrazek z kwiatkiem. Nazywamy poszczególne jego części:

– flower- kwiat

– leaves – liście

– stem- łodyga

– roots – korzenie

*Załącznik: „flower”

 

Wyrazy, jakie dziecko powinno zapamiętać to:

– garden – ogród

– planting seeds- sadzenie nasion

– watering seeds- podlewanie nasion

– flower- kwiat

– leaves – liście

– stem- łodyga

– roots – korzenie

 

Praca z obrazkami

Otwieramy załącznik od str. 8 do str. 18. Jest to utrwalenie nazw kolorów w języku angielskim. Pokazujemy dziecko obrazek z danym kolorem kwiatka, a dziecko musi nazwać kolor w języku angielskim. Wymowa i lista kolorów w poniższym linku.

*Załącznik: „Spring – kolorowe karty pracy”

*Link: https://ellalanguage.com/blog/kolory-po-angielsku/

 


 

Propozycje zabaw od Pani Małgosi prowadzącej rytmikę:

  1. Budowa instrumentu – bębenek. Instrukcja zaczerpnięta ze strony internetowej

https://www.powerofmelody.com/blog/52-2/

 

Potrzebne przedmioty:

  • puste opakowanie po kawie zbożowej lub inne w kształcie tulei
  • balonik
  • taśma do przytrzymania balona (np. izolacyjna) lub gumkę recepturkę
  • ozdoby (np.taśmy,farby, naklejki)

Instrukcja:

  • przyciąć końcówkę balona- około 2 cm
  • naciągamy balon (membranę) na pudełko tak aby powstało pudło rezonansowe
  • dla pewności membranę „przytrzymujemy” mocno taśmą izolacyjną lub naciągniętą gumką recepturką
  • ozdabiamy

Wysokość dźwięku bębenka będzie zależeć od naciągnięcia membrany. Można stworzyć kilka bębenków o różnej wielkości i porównać ich dzwięki. Najlepiej do grania na instrumencie nada się ołówek z gumką.

 

  1. Muzyczna „ciuciu-babka”. Do zabawy będzie potrzebna chustka do zawiązania oczu oraz dowolny instrument perkusyjny np. bębenek. Jeżeli nie ma do dyspozycji żadnego instrumentu można wziąć np. dwie kredki i uderzać nimi o siebie bądź stworzyć dowolny instrument samodzielnie. Zabawę najlepiej jest wykonywać w większym pomieszczeniu lub na zewnątrz np. w ogrodzie. Wiążemy dziecku oczy i zaczynamy grać na instrumencie powoli przemieszczając się. Zadaniem dziecka jest podążanie za dźwiękiem. Po pokonaniu trasy przed dziecko można zamienić się rolami tak aby dziecko mogło poprowadzić rodzica dźwiękiem.

Zabawę można wykonywać z dziećmi w różnym wieku.

 

 


 

 

  • Aktualności

  • Skontaktuj się z nami