Grupa II – Krasnale

Znalezione obrazy dla zapytania krasnale obrazki

Język angielski
poniedziałek, środa
(naprzemiennie- tydzień rano, tydzień po południu- 7 września zaczynamy od zmiany popołudniowej)
9.30 – 10.00

14.15 – 14.45

Rytmika
wtorek: 11.40 – 12.05
czwartek: 9.15 – 9.40

***********************************************************************

PAŹDZIERNIK

Tematy kompleksowe:
1. Jesień daje nam owoce
2. Jesień daje nam warzywa
3. W lesie
4. Deszczowa pogoda

KRASNALE:
– nauczą się słów i melodii piosenek : „Małe czerwone jabłuszko”, „Urodziny marchewki”, „Zbieramy grzyby”, „Pada deszcz na dworze”,
– nauczą się wiersza H. Ożogowskiej „A to kapelusz”,
– będą lepiły owoce z plasteliny (kula, walec, placek),
– zrobią sałatkę owocową,
– poznają owoce pochodzące z sadu oraz warzywa z ogrodu, poznają nazwy drzew owocowych: grusza,śliwa, jabłoń,
– będą rozpoznawały je po zapachu, smaku, kolorze, kształcie,
– będą doskonaliły umiejętności  manualne poprzez wykonywanie prac plastycznych różnymi
technikami związanymi z tematem,
– po wysłuchaniu wierszy i opowiadań tematycznie związanych z realizowanymi tematami będą potrafiły odpowiedzieć na pytania dotyczące ich treści,
– będą wykonywały ćwiczenia graficzne, doskonaliły analizę i syntezę sylabową, pamięć wzrokową i słuchową,
– będą brały udział w różnych zabawach ruchowych, opowieściach ruchowych,
– będą określały różnice i podobieństwa , np. dwóch jabłek, ziemniaków…,
– będą segregować owoce, warzywa,
– będą rozwiązywać zagadki słowne, obrazkowe i ruchowe
– będą znać zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni oraz nazwy przedmiotów chroniących ludzi przed deszczem,
– będą rozpoznawać, nazywać i naśladować odgłosy zjawisk atmosferycznych,
– będą układały historyjki obrazkowe i opowiedzą je,
– poznają zwierzęta mieszkające w lesie,
– będą wiedziały jak należy zachowywać się w lesie, że muchomory są trujące, że są ozdobą lasu i nie należy ich zbierać,
– będą rozpoznawały i nazywały jadalne części warzyw: korzeń, łodyga, liść,
– będą składały obrazek owoców pocięty na 3-4 części (według możliwości dzieci),
– będą układały rytmy 2-3 elementowe (według możliwości dzieci),
– będą doskonaliły umiejętności liczenia, przeliczania (według możliwości dzieci),
– będą sprawdzały gdzie jest więcej, mniej, tyle samo,
– będą określały położenie przedmiotów w przestrzeni- wysoko, nisko, wyżej, niżej, najwyżej, najniżej,
– będą określały kierunki (od siebie) w sytuacjach zabawowych: do przodu, do tyłu, w górę, w dół, w bok
– będą uczyły się wskazywać rękę prawą, lewą,
– będą wykonywały ćwiczenia rozwijające sprawność narządów artykulacyjnych

Inne wydarzenia, które zaplanowano:
2.10.2020r.- warsztaty z cyklu „Miasto dla zwierząt i ludzi”- Fundacja Szkatułka
6.10.2020r.- warsztaty z cyklu „Miasto dla zwierząt i ludzi”- Fundacja Szkatułka
9.10.2020r.- warsztaty z cyklu „Miasto dla zwierząt i ludzi”- Fundacja Szkatułka
16.10.2020r.- warsztaty z cyklu „Miasto dla zwierząt i ludzi”- Fundacja Szkatułka
22.10.2020r.- Laboodkrywcy- „Pisanie prądem”- Zapoznanie/przypomnienie zagadnień związanych z prądem/przewodzeniem prądu/zasadami bezpieczeństwa przy korzystanie z urządzeń elektrycznych; rysowanie prądem.

Pada deszcz
Pada deszcz, pada deszcz,
pada deszcz na dworze.
Taki mokry, że już bardziej
mokry być nie może.

Lecą tu, lecą tu
srebrne koraliki.
Zmoczą drzewa, zmoczą pola,
domy i chodniki.

Pada deszcz, pada deszcz,
pada deszcz na dworze.
Stuka, puka, stuka, puka,
straszy kogo może.

Mała mysz, mała mysz,
chodzi na paluszkach.
I deszczowe koraliki
zbiera do fartuszka.

Urodziny marchewki
Na marchewki urodziny
Wszystkie zeszły się jarzyny.
A marchewka gości wita
I o zdrowie grzecznie pyta.

Kartofelek podskakuje,
Burak z rzepką już tańcuje.
Pan kalafior z krótką nóżką
Biegnie szybko za pietruszką.

Kalarepka w kącie siadła
Ze zmartwienia aż pobladła.
Tak się martwi, płacze szczerze,
Nikt do tańca jej nie bierze.

Wtem pomidor nagle wpada,
Kalarepce ukłon składa.
Moja blada kalarepko
Tańczże ze mną, tańczże krzepko.

Wszystkie pary jarzynowe
Już do tańca są gotowe.
Gra muzyka, obereczka,
Wszyscy tańczą już w kółeczkach.

Zbieramy grzyby
Z wielkim koszem idzie jesień po lesie.
Co w tym koszu Pani Jesień nam niesie?

Refren:
Kurki, rydze i maślaki,
borowiki i kozaki,
pozbieramy dziś.

Muchomora ominiemy z daleka.
Niech muchomor na złe muchy tu czeka.

Poszukamy żółtych kurek pod sosną.
Nad potokiem smaczne rydze nam rosną.

A to kapelusz———– Hanna Ożogowska
Miły muchomorku,
powiedzieć mi musisz,
gdzie kupiłeś taki
śliczny kapelusik?

Moja wiewióreczko,
chętnie ci odpowiem:
ja go nie kupiłem,
wyrósł mi na głowie.

 

Wrzesień 2020 r.
Grupa II – KRASNALE


We wrześniu 2020 r. zrealizowano 5 tematów kompleksowych:
1. Moje otoczenie – pełne zrozumienie. Witaj przedszkole! (realizowany 01-04.09.2020 r.)
2. Moje otoczenie – pełne zrozumienie. W przedszkolu czuję się bezpiecznie! (realizowany 07-11.09.2020 r.)
3. Ja i przyroda to wielka przygoda. Żegnaj lato na rok (realizowany 14-18.09.2020 r.)
4. Ja i przyroda to wielka przygoda. Jesień – ach! To ty! (realizowany 21-25.09.2020 r.)
5. Ja i przyroda to wielka przygoda. W jesiennym parku! (realizowany 28-30.09.2020 r.)
Krasnale:
– rozwijały swoją świadomość na temat zachowań prozdrowotnych,
– rozwijały pamięć,
– rozwijały umiejętności wokalne,
– rozwijały sprawność manualną,
– rozwijały umiejętności plastyczne,
– rozwijały poczucie estetyki,
– rozwijały uważność wzrokową i słuchową,
– rozwijały słuchanie ze zrozumieniem,
– rozwijały umiejętność wypowiadania się na określony temat,
– rozwijały sprawność fizyczną,
– integrowały się ze sobą,
– rozwijały umiejętności z zakresu kodowania,
– rozwijały znajomość przedszkolnych zasad,
– rozwijały znajomość zasad dobrego wychowania względem innych osób,
– rozwijały swoją wiedzę na temat bezpiecznego poruszania się po drodze,
– utrwalały zasady bezpieczeństwa,
– utrwalały znajomość części ciała i orientację w schemacie własnego ciała,
– poznały nowy kształt – kulę,
– rozwijały umiejętność klasyfikowania ze względu na podaną cechę,
– brały udział w aktywnościach sensorycznych,
– rozwijały mowę,
– rozwijały motorykę dużą,
– rozwijały poczucie rytmu,
– rozwijały wiedzę na temat różnego materiału przyrodniczego o tematyce wakacyjnej,
– poszerzały wiedzę na temat różnych regionów Polski,
– rozwijały umiejętność układania elementów rosnąco pod względem wielkości,
– rozwijały umiejętność przeliczania na konkretach w zakresie 5,
– rozwijały logiczne myślenie,
– wzbogacały swoją wiedzę na temat nowej pory roku – jesieni,
– rozwijały koncentrację uwagi,
– ćwiczyły aparat artykulacyjny,
– rozwijały umiejętność obserwacji przyrody,
– rozwijały umiejętność aktywnego słuchania muzyki,
– uczyły się piosenki o tematyce jesiennej,
– poznały drzewa takie jak: dąb, kasztanowiec i jarzębina oraz ich owoce,
– kształtowały prawidłowy tor oddechowy,
– rozwijały umiejętność dostrzegania powtarzalności i kontynuowania rytmów 2-3
elementowych,
– wzbogacały swoją wiedzę na temat jesieni w parku i zwierząt zamieszkujących park
Ponadto dzieci uczestniczyły w wydarzeniach:
15.09.2020 r. – Międzynarodowy Dzień Kropki
17.09.2020 r. – „Dlaczego mydło usuwa brud?” – Labo Odkrywcy – doświadczanie przez
eksperymentowanie
21.09.2020 r. – Ogólnopolski Dzień Przedszkolaka
23.09.2020 r. – Początek Astronomicznej Jesieni – powitanie jesieni
24.09.2020 r. – Profilaktyka dla dzieci – wizyta policji w przedszkolu
30.09.2020 r. – Dzień Chłopaka

 

Piosenki
Krasnoludki
W lesie wcale nie jest pusto,
Krasnoludków jest tam mnóstwo,
Chociaż bardzo uważamy,
Wciąż się o nie potykamy.

Refren
Są za nami i przed nami,
gubią czapki z pomponami,
Tu się kręcą, pchają tam
i po piętach depczą nam.

Przeskakują przez strumyki,
Ciągną kosze i koszyki,
przewracają się i wstają,
Muchomorom się kłaniają.

Przemykają pod krzakami,
Rozpychają się łokciami,
Chyba lepiej stanąć z boku,
By nie zgubić się w tym tłoku.

 

Mały samochodzik
Mam mały samochodzik,
malutki, niewielki.
Ma małą kierownicę
co kreci się , kręci,
Ma małe koła,
które wiozą mnie przez świat.
Mam także mały klakson, który trąbi tak:
pi pi pi… pi pi pi…

Mam średni samochodzik,
 średni, średniuteńki.
Ma średnią kierownicę
co kreci się , kręci,
Ma średnie koła,
które wiozą mnie przez świat.
Mam także średni klakson, który trąbi tak:
pi pi pi… pi pi pi…

Mam duży samochodzik,
jest duży i piękny.
Ma dużą kierownicę
co kreci się , kręci,
Ma duże koła,
które wiozą mnie przez świat.
Mam także duży klakson, który trąbi tak:
pi pi pi… pi pi pi…

Mam wielki samochodzik,
tak wielki, ach wielki .
Ma wielką kierownicę
co kreci się , kręci,
Ma wielkie koła,
które wiozą mnie przez świat.
Mam także wielki klakson, który trąbi tak:
pi pi pi… pi pi pi…

 

Stańmy w kole– zabawa ze śpiewem
Stańmy w kole, złączmy ręce
i zatańczmy jak najprędzej
Tańczysz ty, tańczę ja
dookoła raz i dwa.
Tańczysz ty, tańczę ja,
a orkiestra gra!

Zróbmy teraz dwa kółeczka,
proszę chłopców do środeczka.
Tańczysz ty, tańczę ja,
dookoła raz i dwa.
Tańczysz ty, tańczę ja,
a orkiestra gra!

Jeżyk
Jeżyk obudził się,
otworzył oczka swe.
Umył nosek, umył brodę,
prawą nogę, lewą nogę
i igiełek cały las.

Jeżyka przykrył dziś,
jesienny złoty liść.
Jeż wystawił nosek, brodę,
prawą nogę, lewą nogę
i igiełek cały las.

Nagle zobaczył jeż,
małych kasztanków sześć.
Wnet je turlał nosem, brodą
prawą nogą, lewą nogą
nadział je na igieł las.

 

 

  • Aktualności

  • Skontaktuj się z nami