WIEWIÓRKI
____________________________________________________
Zajęcia dodatkowe w grupie WIEWIÓREK:
rytmika
język angielski
tańce
religia
____________________________________________________
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC KWIECIEŃ
GR. WIEWIÓRKI
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego;
Rozwijanie zainteresowań zjawiskami przyrodniczymi;
Kształtowanie poczucia rytmu;
Kształtowanie sprawności fizycznej;
Rozwijanie sprawności narządów mowy;
Rozwijanie myślenia matematycznego;
Rozwijanie myślenia logicznego podczas zabaw z kodowaniem;
Rozwijanie umiejętności językowych;
Rozwijanie percepcji wzrokowej;
Kształtowanie postawy prozdrowotnej;
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego – podczas układania i opowiada treść historyjki obrazkowej;
Kształtowanie świadomości obchodzenia różnych świąt i związanych z nimi tradycji;
Poszerzanie doznań sensorycznych;
Kształtowanie postawy proekologicznej;
Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchiwanie głoski w, f;
Kształtowanie postawy patriotycznej–przyjmuje prawidłową postawę ciała w trakcie śpiewania hymnu państwowego;
Kształtowanie postawy patriotycznej– poznaje największe miasta i ich zabytki, nazwy rzek Polski oraz regionów;
Rozwijanie percepcji wzrokowej w trakcie pracy z mapą Polski;
Rozwijanie umiejętności współpracy w parach lub grupie;
Rozwijanie percepcji wzrokowej w trakcie pracy z mapą Europy;
Kształtowanie świadomości przynależności do większej społeczności obywateli Unii Europejskiej.
Zadania do codziennej realizacji:
• zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
• zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie
• ćwiczenia ruchowe w ranku
• zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
• słuchanie tekstów czytanych przez N.
• zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC MARZEC – GR.WIEWIÓRKI
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Rozwijanie zainteresowań zjawiskami przyrodniczymi – zmienna pogoda, pierwsze kwiaty, pąki liściowe na drzewach;
Rozwijanie koordynacji wzrokowo‑słuchowo‑ruchowej;
Rozwijanie myślenia logicznego;
Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej;
Rozwijanie myślenia matematycznego – poznaje liczbę 7,8;
Rozwijanie umiejętności sprawnego przeliczania i mierzenia wysokości;
Rozwijanie wyobraźni;
Poszerzenie doznań sensorycznych;
Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchuje głoskę g,r,c,j;
Posługiwanie się nazwami dni tygodnia;
Rozwijanie sprawności grafomotorycznej;
Stosowanie się do umów i reguł w zabawach;
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego;
Dobieranie ubrań stosownie do pogody;
Rozwijanie syntezy słuchowej i pamięci wzrokowej;
Kształtowanie poczucia rytmu;
Kształtowanie spostrzegawczości i umiejętności logicznego wypowiadania się na temat ilustracji;
Kształtowanie postawy społecznych – pomaga innym;
Rozwijanie umiejętności ilustrowania treści ruchem;
Rozwijanie myślenia logicznego podczas zabawy z kodowaniem;
Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego;
Kształtowanie postawy prozdrowotnej;
Rozwijanie sprawności narządów mowy.
Zadania do codziennej realizacji:
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
- zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie
- ćwiczenia ruchowe w ranku
- zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
- słuchanie tekstów czytanych przez N.
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych
1. Kosmos jest zagadką,
więc nie lada gratką
będzie lecieć tam.
Wsiadam do rakiety
szybszej od komety –
już przygodę mam.
Ref: Lot kosmiczny, lot kosmiczny,
marzy o nim każdy z nas.
Ponad dźwiękiem, ponad światłem
tajemniczych szukam tras.
Lot kosmiczny, lot kosmiczny
czy w kosmosie mieszka ktoś?
I na pewno się ucieszy,
że przybywa z Ziemi gość.
2. Pędzi hen, rakieta,
bo w kosmosie czeka
mnóstwo ważnych spraw.
Planet się postaram,
odkryć co nie miara
i tysiące gwiazd.
Ref: Lot kosmiczny, lot kosmiczny,
marzy o nim każdy z nas…
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC LUTY – WIEWIÓRKI
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Zapoznanie z wyglądem pierwszych rowerów;
Ćwiczenie spostrzegawczości – dostrzeganie różnic między obrazkami;
Zapoznanie dzieci z różnymi sposobami komunikowania się – wzywanie pomocy w górach;
Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie dźwięków i podawanie nazw przedmiotów, które je wydają;
Skonstruowanie telefonu ze sznurka i plastikowych kubków;
Rozpoznawanie i podawanie nazw figur geometrycznych: koło, kwadrat, trójkąt;
Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości;
Rozwijanie zainteresowania książką jako źródłem informacji;
Zapoznanie z historią żarówki;
Rozwijanie wyobraźni i pomysłowości podczas tworzenia kukiełek do teatru cieni i zabaw teatralnych;
Rozwijanie spostrzegawczości poprzez obserwację i wyszukiwanie brakujących elementów;
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego;
Doskonalenie sprawności manualnych i grafomotorycznych;
Rozwijanie sprawności fizycznej;
Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej;
Doskonalenie percepcji słuchowej– wysłuchuje głoskę n,r,s;
Kształtowanie poczucie rytmu u dzieci podczas zabaw przy piosence;
Rozwijanie wyobraźni i kreatywności;
Rozwijanie umiejętności współpracy w grupie i w parach;
Rozwijanie myślenia matematycznego – utrwalenie przeliczania w zakresie 5;
Rozwijanie umiejętności językowych, dostrzeganie elementów fikcyjnych;
Układanie zdań prostych dotyczących treści obrazka;
Doskonalenie sprawności manualnych i grafomotorycznych;
Rozwijanie zainteresowań zjawiskami przyrodniczymi;
Rozwijanie koordynacji wzrokowo‑słuchowo‑ruchowej;
Poszerzenie doznań sensorycznych;
Doskonalenie sprawności manualnych podczas zabaw konstrukcyjnych;
Kształtowanie logicznego myślenia podczas prostych doświadczeń;
Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw zimowych dyscyplin sportowych;
Doskonalenie umiejętności porównywania obiektów, wskazywania podobieństw i różnic;
Doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą;
Poszerzanie wiedzy dzieci o sylwetki wybitnych sportowców biorących udział
w zimowych mistrzostwach sportowych;
Kształtowanie umiejętności przegrywania, cieszenia się z wygranej innych.
Zadania do codziennej realizacji:
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań – zachęcanie dzieci do wspólnej, kulturalnej zabawy
- zabawy z „Powitankami” – wytwarzanie miłej i życzliwej atmosfery w grupie
- ćwiczenia ruchowe w ranku
- zabiegi higieniczne po zabawie i przed posiłkami – wdrażanie do dbałości o higienę, zdrowie, nabywanie sprawności w czynnościach samoobsługowych
- słuchanie tekstów czytanych przez N.
- zabawy w ogrodzie przedszkolnym – bezpieczne korzystanie ze sprzętu, zachęcanie do wspólnych zabaw tematycznych i ruchowych.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO – WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC STYCZEŃ GR.WIEWIÓRKI
Ogólne cele dydaktyczno-wychowawcze:
Posługiwanie się pojęciami lód, para wodna, woda;
Kształtowanie logicznego myślenia;
Rozwijanie umiejętności interpretacji za pomocą ruchu;
Interesowanie się zjawiskami przyrodniczymi;
Rozwijanie umiejętności współpracy w zabawie, grupie i parach;
Kształtowanie sprawności fizycznej– wzmacnia mięśnie ramion i nóg.;
Rozwijanie logicznego myślenia podczas obserwacji doświadczenia i formułowania wniosków;
Doskonalenie percepcji słuchowej – wysłuchuje głoskę y, p, b;
Poznawanie wyrazów do czytania globalnego tj; lód, balon;
Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas rozmowy na temat śniegowych gwiazdek;
Rozwijanie umiejętności tanecznych;
Doskonalenie sprawności manualnych oraz wrażliwości sensorycznej;
Rozwijanie myślenia matematycznego – rozdaje po tyle samo, poznaje liczebnik 4,5 w trzech aspektach;
Rozwijanie wyobraźni;
Posługiwanie się nazwami zwierząt polarnych;
Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
Kształtowanie postawy szacunku do osób starszych;
Rozwijanie logicznego myślenia przez kodowanie i dekodowanie cech, planowanie i działania wg planu;
Rozwijanie logicznego myślenia – przelicza, porównuje liczebności, porządkuje, klasyfikuje;
Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowo-słuchowej oraz sprawności grafomotorycznej;
Posługiwanie się nazwami części garderoby;
Przestrzeganie zasad i reguł bezpiecznej zabawy;
Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego podczas układania i opowiadania historyjki obrazkowej;
Kształtowanie umiejętności interpretowania utworu literackiego za pomocą dźwięków i rytmu;
Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej;
Rozwijanie logicznego myślenia – ocenia sytuację i wyciąga wnioski;
Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w sposób logiczny i zrozumiały;
Doskonalenie umiejętności różnicowania pojęć coraz większe, coraz mniejsze;
Rozwijanie sprawności narządów mowy oraz umiejętności językowych;
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania tekstu literackiego;
Dostrzeganie elementów fikcyjnych.